Communicatieadvies
Positionering
Waarin onderscheidt u zich van uw concurrenten? Waarom komen klanten bij u, en niet bij een ander? Wat is uw toegevoegde waarde voor de klant? Dit zijn vragen die niet alleen een startend ondernemer, maar elk bedrijf zich eens in de zoveel tijd zou moeten stellen. Want een eigen smoel en weten waar uw kracht ligt is een must voor sterke communicatie! Wilt u uw positionering (her)bepalen? Martapart adviseert!
Visie en koers
Goede communicatie vraagt om een goede visie. Wat wilt u bereiken met uw communicatie, voor welke doelgroepen en hoe kunt u dat het beste doen? Pas als visie en koers helder zijn, komt u tot goed communicatiebeleid. Goed luisteren, grondig doorvragen en kritisch tegenwicht geven horen dan ook onlosmakelijk bij Martapart-advies. Zodat uw beleid niet gefundeerd is op loze kreten, maar op een solide weten!
Communicatiebeleid
Kunt u wel wat advies gebruiken bij uw communicatiebeleid? Martapart heeft geleerd dat communicatiebeleid alleen goed uitpakt als het haalbaar en praktisch uitvoerbaar is. Pas als het ‘hoe en waarom’ leeft onder de mensen, wordt beleid ook daadwerkelijk uitgevoerd. Daarom is advies van Martapart sterk gericht op: wat werkt? Hoe zorg je ervoor dat beleid doorvoeld en gedragen wordt? Dat het doet wat het moet doen?
Communicatieplan
Zoekt u iemand die voor u een helder en vooral werkend communicatieplan kan opstellen? Martapart heeft veel ervaring in het voorbereiden, opstellen én uitvoeren van communicatieplannen. Vaak vraagt dat om gedegen voorwerk: waar zit de behoefte van de doelgroep, wat spreekt hen aan en hoe bereikt u hen? En: wat is realistisch en haalbaar? Goed onderzoek is dan ook vaak het eerste waarmee Martapart start.
Toetsing
Martapart voorkomt graag mooie communicatieplannen die in een la belanden. Van groot belang is dat de doelstellingen leven onder de mensen, de te ondernemen acties reëel zijn en het gewenste effect hebben. Daarom toetst Martapart ook altijd of de interne organisatie wel goed is ingericht en/of voorbereid op wat komen gaat. Martapart is liever kritisch vooraf, dan u teleurgesteld achteraf!
Advies bij projecten
Bij het vernieuwen van huisstijl en website komt vaak veel meer kijken dan men denkt. Doorgaans heeft het gevolgen voor al uw communicatie-uitingen. Nieuwe website, nieuw drukwerk, kantoor restylen: vaak zijn het projecten op zich. Martapart weet wat daar bij komt kijken en heeft dan ook meerdere grote en complexe website- en huisstijlprojecten tot een goed einde gebracht.
Martapart
Martje Bloot
Postjeskade 121 • 3HG
1058 DL Amsterdam
mart@martapart.nl
06-21503419