Communicatieadvies

Positionering

Waarin onderscheidt u zich van uw concurrenten? Waarom komen klanten bij u, en niet bij een ander? Wat is uw toegevoegde waarde voor de klant? Dit zijn vragen die niet alleen een startend ondernemer, maar elk bedrijf zich eens in de zoveel tijd zou moeten stellen. Want een eigen smoel en weten waar uw kracht ligt is een must voor sterke communicatie! Wilt u uw positionering (her)bepalen? Martapart adviseert!

1

Visie en koers

Goede communicatie vraagt om een goede visie. Wat wilt u bereiken met uw communicatie, voor welke doelgroepen en hoe kunt u dat het beste doen? Pas als visie en koers helder zijn, komt u tot goed communicatiebeleid. Goed luisteren, grondig doorvragen en kritisch tegenwicht geven horen dan ook onlosmakelijk bij Martapart-advies. Zodat uw beleid niet gefundeerd is op loze kreten, maar op een solide weten!

Communicatiebeleid

Kunt u wel wat advies gebruiken bij uw communicatiebeleid? Martapart heeft geleerd dat communicatiebeleid alleen goed uitpakt als het haalbaar en praktisch uitvoerbaar is. Pas als het ‘hoe en waarom’ leeft onder de mensen, wordt beleid ook daadwerkelijk uitgevoerd. Daarom is advies van Martapart sterk gericht op: wat werkt? Hoe zorg je ervoor dat beleid doorvoeld en gedragen wordt? Dat het doet wat het moet doen?

"Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van Martjes inzichten en creativiteit om onze klantfocus te organiseren. Niet alleen had ze goede ideeën om bij klanten te achterhalen wat zij van onze dienstverlening vinden, ook heeft ze een belanrijke rol gepakt in het organiseren en faciliteren van de klantpanels. Daarnaast heb ik haar leren kennen als iemand met veel doorzettingsvermogen, redactionele kwaliteiten en creativiteit."

Rob Maréchal, FunktieMediair

"Martje is snel en maakt duidelijke afspraken die ze altijd nakomt. Ze kan goed aanvoelen wat de klant wil en komt met creatieve vondsten en oplossingen. Martje heeft veel kennis van zaken op een breed spectrum en kan de klant op veel gebieden adviseren en goed tips geven."

Rolien Blanken, Talent Unlimited

"Martje heeft laten zien dat zij kennis van zaken heeft, een enorm harde werker is, snel contact legt met zowel collega's als klanten en goed met deadlines kan omgaan. Met name haar enthousiasme is erg aanstekelijk, zij weet iedereen om zich heen voor zich te winnen en te motiveren om met haar samen aan een product te werken."

Esther Kramer, ZGAO

"Ik heb uitstekend kunnen samenwerken met Martje. Ze is gedreven, vriendelijk, geordend, oplossingsgericht, flexibel en enthousiast. Ze ziet altijd mogelijkheden en vindt het leuk om haar tanden te zetten in klussen die anderen opgegeven hebben. Zij krijgt zaken voor elkaar."

Daphne van der Werf, SANT Organisatieadviseurs

"I have worked closely with Martje for several years. Her work has been a major factor in our business continued success in the executive search market. She has proven consistently with both her strategic advisory skills and her tactical-operational marketing and communication knowledge that she was able to bring the company proposition to a higher level."

Peter Gerritsen, Edmund Executive

"Martje is snel, accuraat en levert de ontwerpen op tijd en volgens alle afspraken af. Bovendien denkt ze goed mee, geeft ze nuttige adviezen en neemt ze ons veel werk uit handen. Op die manier biedt zij bijzonder fijne service; ik vind het een hele prettige samenwerking. Wij zijn erg blij met haar mooie ontwerpen en ik kan Martje dan ook van harte aanbevelen!"

Lisa Tiggelaar, Soa Aids Nederland

b

Communicatieplan

Zoekt u iemand die voor u een helder en vooral werkend communicatieplan kan opstellen? Martapart heeft veel ervaring in het voorbereiden, opstellen én uitvoeren van communicatieplannen. Vaak vraagt dat om gedegen voorwerk: waar zit de behoefte van de doelgroep, wat spreekt hen aan en hoe bereikt u hen? En: wat is realistisch en haalbaar? Goed onderzoek is dan ook vaak het eerste waarmee Martapart start.

R

Toetsing

Martapart voorkomt graag mooie communicatieplannen die in een la belanden. Van groot belang is dat de doelstellingen leven onder de mensen, de te ondernemen acties reëel zijn en het gewenste effect hebben. Daarom toetst Martapart ook altijd of de interne organisatie wel goed is ingericht en/of voorbereid op wat komen gaat. Martapart is liever kritisch vooraf, dan u teleurgesteld achteraf!

Advies bij projecten

Bij het vernieuwen van huisstijl en website komt vaak veel meer kijken dan men denkt. Doorgaans heeft het gevolgen voor al uw communicatie-uitingen. Nieuwe website, nieuw drukwerk, kantoor restylen: vaak zijn het projecten op zich. Martapart weet wat daar bij komt kijken en heeft dan ook meerdere grote en complexe website- en huisstijlprojecten tot een goed einde gebracht.

Martapart
Martje Bloot
Postjeskade 121 • 3HG
1058 DL Amsterdam

mart@martapart.nl
06-21503419

“Niks mooiers dan de klant blij maken met iets moois!”